ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ "ЯСЛИ-САД "АСЕЛЬ" ГОРОДА КОКШЕТАУ ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ КОКШЕТАУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"
ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ "ЯСЛИ-САД "АСЕЛЬ" ГОРОДА КОКШЕТАУ ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ КОКШЕТАУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

Инстаграм

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға арналған кеңес «Ерте жастағы бала. Ол қандай?»

Ата-аналарға арналған кеңес

«Ерте жастағы бала. Ол қандай?»

 

әдіскер – С.Д.калманбаева

 

Ерте жас-бұл баланың қоршаған әлемді белсенді зерттеуімен ерекшеленетін бір жылдан үш жылға дейінгі кезең. Дәл осы екі жылда нәрестенің физикалық және психикалық дамуында көптеген сапалы өзгерістер орын алады.  Келесі үш фактор ерте жастағы психикалық ерекшеліктердің қалыптасуына ең маңызды әсер етеді:

Жүру қабілеті. Өзін-өзі қоғалту балаға заттардың кең ауқымын қол жетімді етіп қана қоймайды, сонымен қатар оған кеңістікті шарлауды үйренуге, белгілі бір затқа дейінгі қашықтықты қалай анықтау керектігін түсінуге мүмкіндік береді. Әр түрлі практикалық мәселелерді шешу баланың психикасы мен оның эмоционалды-ерікті саласы үшін жақсы жаттығу болып табылады.

Сөйлеу қабілеті. Ерте балалық шақта бала сөйлеуді белсенді меңгереді және дәл осы кезең оның дамуы үшін ең қолайлы болып саналады.

Пәндік қызмет. Бала тек ойыншықтармен ғана емес, сонымен қатар оның қолына түсетін кез-келген заттармен де жұмыс істейді, олардың мақсатын біртіндеп игеріп, ойынға жетіспейтін заттарды алмастырғандай, кейбір заттардың функцияларын басқаларға ауыстыруды үйренеді.

Баланың психикалық дамуы үшін эмоционалды жағдай ерекше маңызды. Егер бала өзін қауіпсіз және жайлы сезінсе, ол қоршаған орта туралы жаңа білім алуға ашық, сонымен қатар ересектермен және басқа балалармен қарым-қатынас жасау үшін қажетті әлеуметтік байланыстар мен әдеттерді жақсы қалыптастыра алады.

Физикалық даму. Ерте балалық шақта балалардың салмағы ересек адамның салмағының бестен бір бөлігін құрайды, бірақ көп нәрсе баланың генетикалық бейімділігі мен белсенділігіне байланысты. Балалардың белсенділігі жылдан жылға айтарлықтай артады. Шынында да, бір жыл ішінде бала жүру қабілетін игереді, бұл оған қоршаған заттарды зерттеудің жаңа мүмкіндіктерін ашады, бірақ ата-аналар үшін бұл жарақат алу қаупі жоғары кезеңге өту туралы сигнал.

Ерте мектеп жасына дейінгі балалардың фигуралары өте ерекше: олардың артқы жағы бүгілген, ал ішкі органдардың арқасында іші сәл алға қарай созылған, олар да өсе береді. Осы жастағы балалардың қолдары мен аяқтарындағы қатпарлар жоғалып кетеді, май тінінің жалпы көлемі кішірейіп, бұлшықеттерге жол береді. Баланың қаңқасы әлі толық сүйектену процесінен өтпеген, сондықтан оның шеміршек тіндері көп, бірақ бас сүйегі мен омыртқа сүйектері жеткілікті дәрежеде дамыған.

Ерте жастағы сөйлеу.

Бір жылдан үш жылға дейінгі кезең баланың  сезімтал кезі болып саналады, яғни сөйлеуді дамытуға ең бейім. Ерте жастағы балалардың сөйлеу қабілеті жақсы болуы үшін ата-аналар олармен үнемі сөйлесіп отыруы керек: олардың әрекеттеріне түсініктеме беру, заттарды көрсету, оларды атау, нәрестенің өзіне қарапайым өтініштермен жүгіну.

2 жасқа дейін баланың сөздігінде елуге жуық сөз болуы керек. Шындығында, әртүрлі сарапшылар әртүрлі сандарды атайды және сөздердің нақты санына байланбау керек. Баланың сөйлеуі сәл кейінірек дамып, екі жасқа дейін бала пассивті қор жинайтын кездер болады. Алайда, егер екі жасында бала мүлдем сөйлемесе және ата-аналар басқа неврологиялық проблемаларды байқаса, маманмен кеңескен жөн. Екі жасында нәресте барлық дыбыстарды дұрыс айта бермейді. Көбінесе ысқырықты және сонорлық дыбыстарда болады. Ерте мектеп жасына дейінгі балалар оларды сөйлеу кезінде өткізіп жібереді немесе ауыстырады. Белсенді ғана емес, сонымен қатар пассивті лексика дамиды, сонымен қатар ауызша нұсқауларды түсіну жақсарады: егер бұрын «маған кесені берші» сияқты қарапайым бір сатылы нұсқауларды орындаса, екі жасында бала «ас үйге барып, кесе әкелші» деген екі сатылы нұсқаулықты түсініп, орындай алады.

3 жаста, баланың сөздік қоры шамамен бес жүз-мың сөзден тұрады. Балалардың көпшілігі сөйлемдерді іс формаларын, уақыттарын, сандарын қолдана отырып жақсы айтады. Ерте жастағы сөйлеу әлемді танудың жақсы құралы болғандықтан, ата-аналар нәрестені қоршап тұрған барлық нәрселер туралы көптеген «неге» дайын болуы керек. Егер баланың сөздік қоры тым кішкентай болса, ол толыққанды сөйлемдерді ғана емес, қарапайым сөз тіркестерін де құра алмайды, ата-аналарға логопед пен невропатологқа жүгінуге, сондай-ақ жас балалардың сөйлеуін ынталандыруға кеңес беріледі.

Ерте балалық шақтағы дағдарыстар.

Ерте балалық шақта көптеген ата — аналар баланың сапалы жаңа кезеңге өтуіне байланысты екі жас дағдарысының көріністеріне тап болады-бір жылдық дағдарыс және үш жылдық дағдарыс. Осы дағдарыстардың әрқайсысының белгілі бір ерекшеліктері бар.

1 жастағы дағдарыс

Ерте жастағы даму қарқынына байланысты бір жылдық дағдарыс 9 айдан бір жарым жылға дейін пайда болуы мүмкін. Бұл уақытта нәресте жүре алады, демек ол өзін ата-анасынан тәуелсіз сезінеді.

1 жастағы дағдарыстың белгілері.

1 жастағы дағдарыстың белгілеріне келесі көріністер жатады:

1.Қыңырлық, өзіне назар аударудың жоғарылауы;

2.Тәуелсіздікке ұмтылу;

3.Ата-аналардың ескертулеріне тым қатты реакция;

4.Мінез-құлықтың сәйкессіздігі, қыңырлығы.

Бала тәуелсіз болды, бірақ әлі де ересек адамның мақтауына мұқтаж. Сонымен қатар, әрекеттердің көпшілігі әлі толық қалыптаспаған және кейбір жағдайларда дәрменсіздік (мысалы, ол ойыншықты өзі алғысы келеді, бірақ оның өсуі үшін тым жоғары) жағымсыз көріністердің себебі болуы мүмкін.

Дағдарысты қалай жеңуге болады ?

Баланы мойынсұнбағаны мен қыңырлығы үшін жазалау — бұл 1 жылдық өмір дағдарысының белгілерін көрсететін ата-аналар үшін ең нашар стратегия. Балаға мүмкіндігінше аз тыйым салу үшін осындай жағдайлар жасаған дұрыс. Әрине, олар кез-келген жағдайда баланың қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін қажет болады, бірақ мұндай тыйымдардың кез-келгені қисынды болуы керек, ал бұл жағдайда ата-аналар өздеріне сабырлы юолуы керек.

 Кішкентай балалар қазірдің өзінде манипулятивті жылауды қолданады, өйткені «мен жылаймын — анам көмекке келеді» деген нақты ұқсастық бар. Бұл мінез-құлыққа дұрыс жауап беру керек: балаға белгілі бір тәуелсіздік үлесін беріңіз (егер ол серуендеп жүргенде шалшықтың тереңдігін тексергісі келсе, оған қатаң тыйым салудың орнына резеңке етік кигізіңіз

3 жастағы дағдарыс.

3 жылдық дағдарыс-бұл балалардың ата-аналары кездесетін екінші жас дағдарысы. Шамамен үш жасында нәресте өзін ата-анасынан бөлек тұлға ретінде тануды қалыптастырады және психиканың бұл сапалы жаңа өзгерісі белгілі бір мінез-құлықта көрінеді.

3 жастағы дағдарыстың белгілері.

Үш жылдық дағдарыстың негізгі белгісі-негативизм-бала бәрін ересектер айтқандай емес, керісінше жасауға тырысады. Егер бала қалаған нәрсеге қол жеткізсе, бұл табандылық, бірақ егер нәресте принциптен бірдеңе алғысы келсе, бұл оған шынымен қажет емес нәрсе болса да, бұл қазірдің өзінде қыңырлық.

Ерте мектеп жасына дейінгі балалар да тәуелсіздікке, ата-анасының көмегінсіз кез-келген әрекетті орындауға тырысады, тіпті егер ол жұмыс істемесе де. Үш жылдық дағдарыс кезінде баланың жеке тұлға ретінде қалыптасуы болғандықтан, ата-аналар оның жетістіктерін асыра бағалауға деген ұмтылысын байқай алады, егер бала ересек адамнан қажетті реакция алмаса, жиі мақтанады және ренжиді.

3 жылдық дағдарысты қалай жеңуге болады ?

3 жылдық дағдарысты ойдағыдай жеңу үшін ата-аналарға  шыдамдылық қажет.

Бала ата — анасының мақұлдауын белсенді түрде іздейтіндіктен, оған сынған шыныаяқ сияқты ұсақ қателіктер үшін ұрысудың қажеті жоқ. Баланы жігерлендіріп, тіпті ересек адам үшін әдеттегі іс-әрекеттер болып табылатын кішкентай жетістіктері үшін мадақтау керек.

 

Бала тәуелсіздікке ұмтылады, сондықтан оған мүмкіндігінше тәуелсіздікті қамтамасыз ету керек. Мысалы, оған серуендеуге арналған киімді өз бетінше таңдауға рұқсат етіңіз-тіпті футболка шалбармен үйлеспейтіні анық болса да, балаға Тәуелсіздік мүмкіндігі әлдеқайда маңызды.

Жаңартылған күні: 28.02.2024 10:00
Құрылған күні: 28.02.2024 10:00

Текст